Bővebben a filmről
BIZONYTALAN JÖVŐ
2014, 36 perc
színes, angol feliratos görög film
R: Ross Domoney, Jaya Klara Brekke
Március 6. vasárnap | 15:00
– Casus Belli
– Iskolaudvar
című filmekkel együtt vetítve.
A vetítés után beszélgetés az olimpiai játékok hosszú távú városi hatásairól.
A film azon a mega-infrastruktúrán keresztül vezet minket körbe, ami egy évtizedig hajtotta Görögország rohamos növekedését egészen a csúcsot jelentő a 2004-es olimpiai játékokig. Ez az infrastruktúra most csak abszurd emlékműnek tűnik. A film három fejezeten keresztül (privatizálva, leértékelődve és militarizálva) kalauzol minket a múltból egészen a jelen válságáig, ami Athén lakóinak mindennapjait meghatározza. Hogyan szivárog be a globális pénzügyi válság egy város mindennapi életébe? Miért és hogyan veheti át az elértéktelenedés az erőszak és az elidegenedés a demokratikus értékek helyét? A film ezekre a kérdésekre keresi a választ.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CASUS BELLI
2010, 11 perc
színes görög film
R: Yorgos Zois
Március 6. vasárnap | 15:00
– Bizonytalan jövő
– Iskolaudvar
című filmekkel együtt vetítve.
A vetítés után beszélgetés az olimpiai játékok hosszú távú városi hatásairól.
Mindenki ki van éhezve valamire: árukra, szórakozásra, vallásra, művészetre, pénzre. De az utolsó tömött sorban már mindenki csak egyvalami után sóvárog. Ha az nincs, eluralkodik a káosz. És ha egy ember elbukik, mind elbukunk.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ISKOLAUDVAR
2013, 10 perc
színes, angol feliratos görög film
R: Rinio Dragasaki
Március 6. vasárnap | 15:00
– Bizonytalan jövő
– Casus Belli
című filmekkel együtt vetítve.
A vetítés után beszélgetés az olimpiai játékok hosszú távú városi hatásairól.
A görög társadalmi és politikai válság markáns kritikájában a színészek szinte koreografált mozgása erős ellentétet képez a látottakkal: mintha a vér és a tűz természetesek lennének egy játszótéren.