Bővebben a filmről
Retúr
Két utazás zajlik két különböző időben. Az egyik vonaton, két kontinensen át vezető visszaút, amely idő és emlékezés. A másik egy régi családi kép nyomán, vissza a háborús évekbe. A vonat a fényképezés aktusát idézi. Képek ezrei hozzák létre a jobbról balra haladó mozgást, amely kínai tekercsképek festményeinek látványát vetíti elénk.
Az emlékezés színei
T.S .Eliot : „A lehetett volna elvont fogalom és csak egy kiokoskodott világban marad meg mint állandó lehetőség.” (ford.: Vas István) A múltról szólva elhalványul az emlékezet, és a múltbeli „én” is megszűnik. Felvetődik az „én”, és az „én” képe, teste, emlékezete és halála közötti reláció kérdése.
A kísérleti dokumentumfilmben a rendezőnő a valóság és az emlékezet képei közt keresi önmaga és családja viszonyait.
Belépés a pénztárban váltott ingyenes jeggyel lehetséges.
A Taiwan Dox 2018 teljes programja>>>
Return
Two journeys take place in two different periods. One is a return by rail, passing through two continents is a request of time and memory. The second is an old family photograph traces back to war life. Train represents the form of photography. Thousands of images create the movement from right to left, which presents the perspective of the painting on Chinese handscroll.
Spectrum of Nostalgia
T.S .Eliot :”What might have been is an abstraction remaining a perpetual possibility only in a world of speculation.” About the past , my memory are fading and The past “I” is also vanishing. Considering the question of the relation between “I” and its image, body, memory and death.
In this experimental documentary the director looks for herself's and her family's relations among the images of reality and memory.
Free Entry.
Full program of Taiwan Dox 2018>>>