Bővebben a filmről
Szorongás, hála, csalódottság, reménykedés, düh, frusztráció, tettrekészség, empátia. Megannyi érzelmi töltet, amik az épített környezetünkkel összefüggésben új konstellációkként rögzülnek bennünk. A természetes környezet kizsákmányolásának következményei, a köztér átszexualizálása, klímakrízis, az egyre fújódó ingatlanlufi, elszabadult kapitalizmus, a fenntarthatóság eszközei a lakhatásban és a közlekedésben: a minket körbevevő valóság nemcsak kritikus-racionális állásfoglalásra, de érzelmi viszonyulásra is késztet minket. A rövidfilm-hullámvasút mozaikszerűen villant fel kurrens és égető témákat napjaink horizontjáról.
Anxiety, gratitude, disappointment, hope, anger, frustration, the willingness to act, empathy. There are so many emotional charges that get fixated in us as new constellations in relation to the built environment. Let it be the consequences of exploiting the natural environment, the sexualization of the public space, climate crisis, the ever-inflating real estate bubble, runaway capitalism, or the means of sustainability in housing and transport: all these require not just critical-rational analysis from us but an emotional response as well. A roller-coaster of short films showing mosaic-like glimpses of current and pressing themes from today's horizon.
Műanyag lányok | Plastic Girls
DE+KR, 2017, 7’, R | D: Nils Clauss
Koreai nyelven, angol felirattal | Language: Korean with English subtitles
A dél-koreai pillanatfelvétel egy meghatározott narratíva szerinti nőkép megalkotását és a közterek átszexualizálását mutatja be, miközben globális trendekre reflektál.
A glimpse from South Korea allows us to reflect on how culture produces a certain view of women in general and how we think about an ongoing trend regarding a sexualisation of public space.
Forgalomkontroll | Traffic-Separating Device
SE, 2018, 14’, R | D: Johan Palmgren
Több nyelven, angol felirattal | Language: Various with English subtitles
Egy stockholmi forgalomszabályzó eszköz célja távol tartani az autókat, ahol csak buszoknak szabad a közlekedés. Tragikus és vicces katasztrófa kerekedik, amikor az autósok továbbra is arra hajtanak be, ahova nem szabad, és több száz jármű robban le egy hét alatt.
A traffic separating device in Stockholm is supposed to keep normal cars away and only let buses pass. It turns into a tragic and funny disaster as cars continue to go there and hundreds of them get destroyed every week.
Harminchét film egy otthonért | Thirty-seven Movies for a Home
IT, 2017, 11’, R | D: Arianna Lodeserto
Olasz nyelven, angol felirattal | Language: Italian with English subtitles
A 60-as és 70-es években az „azonnali mozi” hulláma a filmművészeti formák és a szűk korlátok felrúgását tűzte ki célul. Az underground és militáns kezdeményezés legalább annyira volt kísérleti, mint amennyire dokumentációs igényű, miközben az emberi lakhatás alternatív formáinak másképp való elbeszélését valósította meg. Filmtöredékekből és videókazettákból építkező vizuális esszé harcos nőkről, lakásspekulánsokról, kritikáról és cselekvésről.
During the 60s and the 70s, „immediate cinema” intended to upset the cinematic shapes and its narrow boundaries. Underground as well as militant, experimental as much as documentary, „cinema right now” was to tell the alternative forms of human inhabitancy in a different format. A visual essay made of film shreds and videotape flats about fighting women, building speculators, criticism, and action.
Ami egy otthonhoz kell | What It Takes to Make a Home
CA+SU, 2019, 29’, R | D: Daniel Schwartz
Angol nyelven, angol felirattal | Language: English with English subtitles
Mit jelent a városban élni olyan hely nélkül, amit otthonodnak hívhatsz? Milyen szerepet játszhatnak az építészek a hajléktalanság kezelésében? És hogyan lehet a város mindenki számára jobb otthon? A film a hajléktalanság okait és kivltó tényezőit figyelembe véve azt vizsgálja, milyen szerepet játszhatnak az építészek a társadalmi stigma eloszlatásában, hogy befogadóbb városokat építsünk.
What does it mean to live in the city without a place you can call your own? What role can architects have in addressing homelessness? And how can cities become a better home for all? Focusing on some causes and conditions of homelessness, the film questions the role architects can play toward overcoming the stigmatization of people experiencing it, in order to build more inclusive cities.
Tavak | Lacus
ME, 2018, 14’, R | D: Ignacio Miguel Ortiz
Spanyol nyelven, angol felirattal | Language: Spanish with English subtitles
A Mexikó-völgy nagy tavai természetes rendszerként szabályozták az ország fővárosának hőmérsékletét. Mióta a tavak eltűntek, a hőmérséklet emlkedik. Felborítottuk az ökológiai egyensúlyt, és jelen állás szerint nem is tudjuk megfordítani.
The great lakes of the Valley of Mexico used to be a natural system to regulate the temperature of the capital of the country. since their disappearance of the lakes, the temperature has increased. We have created an ecological imbalance that we have not yet been able to reverse.
72 fa | 72 Trees
GR, 2019, 35’, R | D: Helena Doyle, Eduardo Cassina
Angol nyelven, angol felirattal | Language: English with English subtitles
A „leggazdagabb élő művész”, Damien Hirst kihívására válaszul két fiatal világkörüli hajtóvadászatra indul abban a reményben, hogy a nyeremény eladásával lakáshoz tudnak jutni. Matekoznak, összedobják a tartalékokat, barátoknál húzzák meg magukat, országról országra repülnek és versenyt futnak az idővel, hogy elegendő „galéria-pecsétet” szerezzenek az áhított lakáshoz. A világ körüli hajsza során keletkezett széndioxid-kibocsátást csak fejenként 72 fa ültetésével tudnák ellensúlyozni.
By taking on a challenge set by ‘the richest living artist’ Damien Hirst, two young artists see an opportunity to get a painting and sell it in order to buy a flat and jump on the property ladder. They do their math, put together their savings, crash at friends, fly from country to country in a race against time to get enough stamps at galleries for the flat. The CO2 emission during the mission could only be compensated if both protagonists planted 72 trees.