Bővebben a filmről
Athina Rachel Tsangari Jim Crace regényének adaptációja egy távoli, a változás küszöbén álló múltbéli angol faluba repíti a nézőket. Walter Thirsk (Caleb Landry Jones), a lojalitás és önfenntartás között vergődő farmer végignézi, ahogy Edmund Jordan (Frank Dillane) érkezése a modernizáció ígéretével felborítja a vidéki élet törékeny egyensúlyát. Amikor egy pajtatűz félelmet és gyanakvást kelt a helyiek között, három kívülálló, köztük Mistress Beldam (Thalissa Teixeira) válik a falu szorongásainak bűnbakjává.
A pásztori idillt a nyers brutalitással ütköztető Harvest a földfosztás, az idegengyűlölet és a hagyományok felbomlásának kérdéseit vizsgálja. Sean Price Williams 16 mm-es filmre, természetes fényben rögzített képei révén fokozza a film magával ragadó, baljós hangulatát, miközben a történelem nyugtalanítóan kortársnak hat.
A RENDEZŐRŐL
Athina Rachel Tsangari görög filmrendező, akinek munkássága a kortárs európai filmművészet egyik legkülönlegesebb hangját képviseli. Első nagyjátékfilmje, a The Slow Business of Going (2000), kísérleti jellegű alkotás volt, míg az Attenberg (2010) és a Chevalier (2015) már szélesebb körű elismerést hozott számára. Filmjei görög kortársaihoz hasonlóan gyakran zárt közösségeken belül vizsgálják az emberi viselkedést, ironikus és társadalomkritikus nézőpontot adaptálva. Producerként közreműködött több Yorgos Lanthimos-filmben, köztük a Dogtooth (2009) és az Alps (2011) című alkotásokban.
A Harvest (2024) Jim Crace 2013-as regényének adaptációja, amely egy középkori angol faluban játszódik. Tsangari eddigi legambiciózusabb munkája a modernizáció és a hagyományok ütközését vizsgálja, miközben kompozíciói és ritmusváltásai révén a hatalom és kiszolgáltatottság dinamikáját bontja ki.
Athina Rachel Tsangari’s adaptation of Jim Crace’s novel transports viewers to a remote English village on the brink of change. Walter Thirsk (Caleb Landry Jones), a farmer caught between loyalty and self-preservation, watches as the arrival of Edmund Jordan (Frank Dillane) disrupts the fragile balance of rural life with promises of modernisation. When a barn fire sparks fear and suspicion, three outsiders, including Mistress Beldam (Thalissa Teixeira), become scapegoats for the village’s anxieties.
Blending pastoral beauty with stark brutality, Harvest examines themes of displacement, xenophobia, and the erosion of tradition. Sean Price Williams’ 16mm cinematography, shot in natural light, heightens the film’s immersive, haunting atmosphere, making history feel eerily contemporary.